Co to jest zautomatyzowana reklama w marketingu cyfrowym?
Automatyzacja reklam polega na automatycznym kupowaniu i sprzedawaniu reklam online. Nie ma znaczenia, jak kreatywna jest reklama, jedynym sposobem jest prawidłowe umieszczenie jej we właściwej grupie docelowej …
Automatyzacja reklam polega na automatycznym kupowaniu i sprzedawaniu reklam online. Nie ma znaczenia, jak kreatywna jest reklama, jedynym sposobem, w jaki może być skuteczna, jest prawidłowe umieszczenie jej we właściwej grupie docelowej. Dlatego kluczową sprawą jest zakup najlepszej przestrzeni reklamowej w najlepszej cenie i wybranie odpowiedniej grupy docelowej.Cały proces zautomatyzowanej reklamy obejmuje dwie strony:
- Reklamodawcy, którzy kupują przestrzeń reklamową online
- Wydawcy, którzy są właścicielami przestrzeni cyfrowej i chcą sprzedawać
Reklama zautomatyzowana wykorzystuje oprogramowanie algorytmiczne, które obsługuje sprzedaż i umieszczanie wyświetleń reklam cyfrowych za pośrednictwem platform wymiany reklam w ułamku sekundy. Obejmuje to również dane o ruchu i metody targetowania online, które pozwalają na dokładniejsze wyświetlanie wyświetleń i na większą skalę, a tym samym zapewniają lepszy zwrot z inwestycji dla obu stron.Podsumowanie procesu reklam automatycznych:
- Osoba klika stronę internetową
- Właściciel witryny wystawia wyświetlenie reklamy na aukcję
- Reklamodawcy oferują stawki za wyświetlenie
- Licytant z najwyższą ofertą wygrywa wyświetlenie reklamy
- Reklama jest wyświetlana w serwisie użytkownikom
- Użytkownik ma nadzieję, że kliknie reklamę i dokona konwersji
Wszystkie powyższe kroki odbywają się natychmiast, jeśli użytkownik, który kliknął reklamę, jest silnym potencjalnym klientem, co jest obliczane na podstawie historii jego przeglądania i profilu online , stawka za wyświetlenie wzrośnie.